Tripje naar de heuvels en naar Los Patos - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu Tripje naar de heuvels en naar Los Patos - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu

Tripje naar de heuvels en naar Los Patos

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

27 November 2007 | Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Afgelopen zondag was het dan zover. Eindelijk de heuvels in!!! Mijn buurjongen Francisco alias Lenin (iedereen heeft hier een bijnaam) had een brommer/motor geregeld om met mij erheen te gaan. We vertrokken rond een uurtje of 10 vanuit La Cienaga de heuvels in waarna we later die dag naar Los Patos zouden gaan om te badderen. Ik was er helemaal op voorbereid. Van Alexis kon ik zijn helm lenen en dit leek mij geen slecht idee, vooral omdat ik zonder helm rijden toch best gevaarlijk vind, helemaal als men steil naar beneden gaat en men dan soms harder dan 60 km/u rijdt. Eenmaal La Cienaga verlaten was het eerste stuk van de heuvels flink steil, en dat over een hobbelige zandweg gevuld met rotsstenen...voor zulke wegen heb je of een 4x4 jeep/landrover nodig of een motor met turbo power, maar onze motor deed ook flink zijn best en kon met ons tweëen de weg best baas, ookal hobbelde ik achter op de motor mee, ik leek net op een stuiterbal, soms had ik het gevoel dat ik bij een eventuele grotere hobbel er zo af zou vliegen, haha, maar dat gebeurde niet :) Bij de wat rustigere delen kon ik mooi foto’s maken van de omgeving, echt geweldig om te zien dat alles zo groen is, en ook om vanuit de heuvel de zee te zien. Echt super. Dit keer kon ik het niet laten om ook een paar kiekjes van mij maken :). We zijn niet geheel boven op de top geweest, dat doen we een andere keer, wel zijn we bij het gelijknamige dorpje Guayuyal geweest, waar familie van Francisco er een huisje heeft als er koffie geoogst moet worden en er op het land gewerkt moet worden. Veel mensen uit mijn dorp hebben een huisje in de heuvels, die ze weer verlaten als het werk daar erop zit.
Bij de familie kregen we eigen geperste jus d’orange (iedereen drink hier eigengemaakte vruchtensapjes) en later een kopje, wat ik zou noemen, ‘biologisch verantwoorde’ koffie van eigen geteelde koffiebonen...jaja, want zo werd mij verteld dat deze boeren hun planten niet met gif bewerken en de koffiebonen ook geen chemicaliën krijgen toegedient. Nou het smaakte heerlijk, echt waar. Lenins tante was zo lief om mij een zakje gemalen koffie mee te geven. Nu kan ik er thuis ook van genieten:) Na een rondje te hebben gelopen door het dorpje en na het vogeltje te hebben gezien van Lenins neef, een klein groen papagaaitje die er schijnbaar in het wild ook rondvliegt, was het tijd om de hoogtes te verlaten en ook de frisheid, want hoe hoger je komt hoe frisser/kouder het wordt...Dus volgende keer als we nog hoger gaan doe ik een vest aan (dan heb ik die ook eens aan, haha). We zijn toen de heuvels weer afgereden, bijna zonder de motor te hoeven starten, wat natuurlijk weer benzine/geld bespaart. Dit doen ze trouwens heel veel in mijn dorp, als ze ook maar even een heuveltje afgaan, dan gaat de motor uit. Eenmaal in Los Patos (de eenden) aangekomen hebben we wat gegeten en zijn gaan zwemmen in de zee en later in het riviertje dat uit de bergen stroomt....dit water is KOUD!!!poeh, maar wel lekker verfrissend. Later die middag/avond zijn we weer teruggereden naar La Cienaga.
Heerlijk zo’n dagje in de heuvels én op het strand. :)

  • 27 November 2007 - 19:29

    Mir:

    Jaaaaaaa ik ben de eerste haha :D Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog!! Ik voel me gelijk beter :) Ben er vandaag ook maar weer opuit gegaan: ik ben *shock horror* de bieb ingedoken!! Ik voel me best trots ;) Morgen weer :)

    Wat een verhalen van jou weer! Ik begrijp je frustratie met de tijdproblemen, soms lijkt het wel alsof Nederland het enige land is waar dat werkt. Maar goed, af en toe diep ademhalen, tot 10 tellen en je aanpassen. Je wordt er in ieder geval geduldig van ;)

    En wat een prachtige foto's wederom, schitterend!! Een waar paradijsje lijkt me en iedereen klinkt zó gastvrij! Gaaf dat ze dat met jou willen delen! En maar goed om idd op zulke wegen een helm te dragen, je weet maar nooit ;) Ik ga er ook 1 dragen want kreeg net een waterballon naar mijn hoofd (ja er zitten ook hele volwassen studenten hier :p )

    Goed ik heb zo ongeveer net zolang als jouw bericht geluld hier nu, dus ik mail je snel weer en geniet van alles!!!

    Dikke zoen en een knuffel!!!

  • 28 November 2007 - 09:37

    Yvonne:

    Hey!

    Klinkt weer super allemaal, tripje ziet er bijzonder uit! Echt leuk om al die foto's te zien, supermooi! Hoop dat het snel lukt een stage te vinden, dan kan ik ook zulke foto's en verhalen maken! ;) Ben benieuwd of je uiteindelijk zo aangepast raakt dat je die problemen met de tijd niet eens meer opmerkt, haha! Hoe gaat het verder met het project? Ik lees het wel weer!

    xxx Yv

  • 01 December 2007 - 14:30

    Marysunny:

    Hola Annemarie.

    Je maakt nogal wat mee daar.
    Alles is daar anders dan thuis.
    Wij gaan volgend jaar een maand naar de D.R.,waarvan 1 week naar Barahona om ons sponserkind,en gezin o.a. te
    ontmoeten.
    Via Compassion we zijn benieuwd
    hoe het met ze gaat na de verschrikkelijke natuurramp Noel.
    Wij zijn volgend jaar van 30-3 t/m 5-4 in Barahona.
    En moeten alleen nog wel uit vogelen welk hotelletje te
    overnachten.
    Casa Bonita lijkt me helemaal geweldig.
    Heb jij nog wat tips?
    Nog een heerlijke tijd daar
    toegewenst.

    Saludos MarySunny.

  • 02 December 2007 - 13:35

    Daf:

    Hi An, wat een avonturen zeg! Ben blij dat je die helm op had. En wat zie je er goed uit!! Echt waar. Het is superleuk om foto's van jou te zien en wat een mooie omgeving inderdaad. Mischien is die onbespoten koffie en sinasappelsap iets om te verkopen aan ecologische toeristen? Ik zou onbespoten, net geproefde koffie ook mee naar huis willen nemen.

    Nou lieve an. Zoals beloofd schrijf ik je snel een mail. Dikke kus en veel liefs, Daf

  • 03 December 2007 - 20:13

    Hanneke:

    Hi A-M,
    Leuke fotokes, wat zie je er slank uit, eet je wel een beetje daaro? Blijf vooral doorgaan met leuke berichten schrijven, zo blijf ik goed op de hoogte.
    Komt er nog iemand bij je op bezoek tijdens de kerstvakantie?
    Morgen voor de eerste keer naar Marketing, ben nieuwd, heb er zin an! Ben heeft ons inmiddels ook verlaten..
    Laterrrr,

    Besos,
    Han

  • 06 December 2007 - 10:53

    Marinda:

    Hoi hoi,
    hoorde van Yvonne en Marjan dat je een eigen site had, dus ben even gaan kijken en lezen.
    Veel plezier en het ziet er echt supermooi uit.
    groetjes Marinda

  • 06 December 2007 - 14:12

    Marjolein:

    He Anne,

    Hier ook weer even een berichtje van mij. Heeft even geduurd, maar heb het enorm druk gehad op m'n werk met het organiseren van een gala (totaal 800 man!) in het danstheater in Den Haag afgelopen dinsdag. Het zit er weer op, dus ik kan ook weer adem halen poeheee! Jij maakt ook weer hele avonturen mee daar in de bergen, nog even avontuurlijk als altijd!! Kijk uit naar je volgende verhalen!

    Kus Marjolein

  • 09 December 2007 - 13:52

    Mir:

    Btw, wat is nu je tijdelijke postadres? Of moeten we gewoon sturen naar het adres wat je in één van je eerste berichten had gezet? :)

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Anne-Marie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 53799

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2007 - 29 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: