Mijn laatste stagewerkweek - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu Mijn laatste stagewerkweek - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu

Mijn laatste stagewerkweek

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

10 April 2008 | Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Lieve allemaal,

Hier weer een update van mij :) Afgelopen weekend was ik weer eens in de hoofdstad, jaja, want ik had weer een aantal foto’s te ontwikkelen voor mijn buren. Zaterdagmiddag kwam ik aan en ’s avonds was er een feestje in la Zona Colonial (het oude gedeelte van de stad waar Columbus heeft gewoond) waar ik samen met Daniel heen ben geweest. Dit feestje was ter gelegenheid van het 205e jaar van onafhankelijkheid van Haití. Dit werd dus samen met Haitiaanse-Dominicanen, (niet) Dominicanen en een aantal GAGA artiesten gevierd. Roldan, die ik tijdens de GAGA viering in Batey Las Cejas (tijdens semana santa) tegenkwam was hier ook van de partij en liet wat nummers van zijn nieuwste CD ter gehore brengen. Echt een geweldige avond was het. Nadat Roldan had opgetreden was het tijd voor de band Boukman Eksperyans uit Haití. De muziek van deze band is een mix van folkloristisch/electronisch/rock etc. Echt helemaal leuk!!
De zondag stond voor mij in het teken van winkelen (lees: boeken kopen :) want mijn kast in Nederland moet vol hahaha) En die avond ben ik naar de film American Gangster geweest. Met Denzel Washington en Russel Crow in de hoofdrol. Echt een super film :)
Maandag vertrok ik weer terug naar La Cienaga en ik werd die zelfde dag gebeld door mijn ouders :) zij zijn nu in de DR. Ze vertelden dat ze een goede reis gehad hadden en dat het hotel waar ze overnachten mooi is. Jaja nog en paar dagen en dan zit mijn stage hier erop en ga ik naar mijn ouders toe :)

Die maandag was Alexis jarig en werden we uitgenodigd door Mimi (Francaise) en een vriend van haar, Jean, hier uit het dorp om bij hun te komen eten. Het was super gezellig en na wat wijn en rum werd het nog gezelliger, hahaha. Zij en Jean zijn echt zo gek als een deur. Heerlijke mensen. Dinsdag waren we uitgenodigd om bij Jean culebra te gaan eten...SLANG dus. Dat had ik nog nooit op en hij vertelde dat het qua smaak op kip lijkt...dus ik had zoiets van kikkerbillen smaken ook naar kip dan kan slangenvlees ook niet zo erg zijn...en ik moet zeggen dat het best lekker was. Wel heel veel botjes (lijken op graad van vis) maar wel lekker. Alleen denk ik dat als je altijd alleen maar slang zou eten je enorm zou afvallen, zo weinig vlees zit er aan, hihi. Oh en Nauruz (onze hond) wordt al zo groot. Gisteravond vond ik hem slapend naast zijn doos...daar is hij dus al zo groot voor dat hij er uit springt....echt een grappig ding is het.

Gisteravond hield ik mijn afscheidsfeestje voor mijn collega’s. Ik had weer een tortilla francesa en sangria klaargemaakt en Alexis had tomaten belegd met basilicum en kaas, en aubergines met gebakken cashewnootjes in honing....t was weer om te smullen
Het was super gezellig. Van mijn coordinatrice kreeg ik 3 schaaltjes met Taino- (vroegere bewoners van de DR) tekeningen erop, super lief en heel mooi. Nadat ik die had uitgepakt was het mijn beurt om mijn collega's iets kleins te geven. Mijn mams had mij n.l. sleutelshangers/magneetjes van houten klompjes toegestuurd. Deze vielen erg in de smaakt. :) Het was alleen jammer dat niet iedereen erbij kon zijn. Er was n.l. een landelijke staking van t openbare vervoer. Hierdoor durfden een aantal mensen de straat niet op. Het is dan n.l. zo dat er overal rellen uitbreken mensen met stenen gaan gooien naar de gene die toch met de auto de straat opgaat, etc. ....naja hier is alles gelukkig rustig gebleven en in Barahona geloof ik ook, daar stonden de militairen de wacht te houden, na wat ik gehoord heb. Maar zoals ik al zei het was heel gezellig gisteren.

Morgen mijn laatste stagedag, en ik heb helemaal nog niet het gevoel dat dit het einde is. Ik bedoel er is hier nog zoveel af te maken en dan heb ik het niet eens over het eindverslag dat ik moet schrijven voor de uni, maar eerder over de projecten die hier nu lopen....naja hopelijk kan ik over een paar jaar terugkomen om deze projecten draaiende te zien.

A.s. zaterdag ga ik eindelijk mijn ouders zien, heb hier heel veel zin in. Ookal hebben we iedere week wel telefonisch contact gehad met elkaar, elkaar zien is toch anders en zeker nu ook zij hier in dit land zijn en eerst zelf een weekje hebben kunnen wennen. De week erop laat ik hen dit gedeelte van het land zien waar ik al die tijd gewoond heb. Die week daarop (mijn laatste week in het land, snif) ga ik zelf wat plaatsen/plekken bekijken in het noorden om dan de 25e weer naar Cienaga terug te keren om er de 26e mijn afscheidsfeestje voor mijn buurt te houden en de 27e vertrek ik dan naar de hoofdstad om dan de dag erop laat in de middag het vliegtuig terug te nemen naar Brussel waar ik dan de volgende dag (dinsdag) aan zal komen. En dan zal het weer onwijs wennen zijn aan de regeltjescultuur van Nederland......

Lieve mensen, tot de volgende update...want ik ga jullie nog niet verlaten hoor!!!!

  • 10 April 2008 - 17:45

    Yvonne:

    Hey Anne!

    Jeej, ben ik een keer de eerste! ;) Top dat je het nog steeds naar je zin hebt daar, lijkt me inderdaad raar om te bedenken dat je weer naar huis gaat binnenkort, maar leuk om nog even met je ouders te reizen! Je bent iig op tijd terug om nog wat af te spreken voor ik naar Mexico ga! Veel plezeier met alle afscheidsfeestjes en tot snel dan maar!

    Beso!

  • 10 April 2008 - 18:31

    Martine:

    Hoi nichtje,

    Wat fijn hè dat je paps en mams nu naar je "huisje" komen kijken. Geniet nog maar even van de laatste momenten, want voor je het weet zit je alweer in Nederland!!!!

    Veel liefs van Martine

    P.s. Groetjes aan je pa en ma.

  • 11 April 2008 - 07:20

    Daf:

    Hey Anne, wat een mooie foto's heb je gemaakt!! en wat zie je er heel goed en mooi uit. Lekker bruim ook!! Ik wilde je even heel veel succes wensen met je laatste dag,....zal wel zwaar zijn om iedereen gedag te zeggen. En heeeeeel veeeeel plezier met je pap en mama. Tis heel gek. Aan de ene kant lijkt t of je gister bent vertrokken, aan de andere kant lijkt het alsof je al tijden weg bent. Hoe het ook is; ben blij dat ik binnenkort gewoon weer koffie bij je kan komen drinken. Dikste kussen en alle liefs van de wereld.

    :))
    Daf

  • 11 April 2008 - 09:03

    Dick En Willemien:

    Lieve Anne-Marie!
    Wat ben je druk met werkzaamheden om je stage af te ronden en om afscheid te nemen van de mensen waarmee je hebt gewerkt en geleefd. En dan morgen het weerzien met je ouders!! Fantastisch dat je hun nu wat van de Dominicaanse Republiek en zijn bevolking kunt laten zien. Wij wensen jullie samen een mooie tijd toe en namens de gehele FAMILIE veel groeten aan jullie allen!!!
    liefs van Dick en Willemien.

  • 11 April 2008 - 11:48

    Manzana Podrida:

    Hola Ana Bonita! ;)

    What a great weekend! I rly had fun. Hope I could meet u again for the next fest, so we can hang out and share for the last time before u go back home.

    I see, u still havin good times :)

    I'm glad that u are going to see ur parents soon.

    Good luck in ur last training day and in the rest of ur days in the island.

    Me best wishes!

    Abrazo!

  • 11 April 2008 - 19:43

    Leo En Bernadette:

    Lieve Anne-marie,
    Wat geweldig dat je ouders nu onderweg zijn naar jou! Wat een heerlijk weerzien zal dat morgen zijn.Veel zien, veel ondernemen en vooral heel erg genieten met elkaar van deze fantastische vakantie.Groetjes en liefs voor jullie allemaal,
    Leo en Bernadette.

  • 15 April 2008 - 07:59

    Anita De Lange:

    Lieve Annemarie,

    Ik heb bijna al je verslagen gelezen en het is fantastisch dat jij dit allemaal mee heb mogen maken. Dit vergeet je nooit meer. Ik wens je een goede reis naar huis en misschien tot ziens.
    Het gaat je goed!
    Groetjes en Liefs Anita

  • 17 April 2008 - 14:21

    Karen:

    Hey! Wat leuk dat je ouders er zijn! Lijkt me super om ze te kunnen laten zien waar jij al die tijd gezeten hebt. Zo krijgen ze denk ik toch een veel beter beeld dan door de telefoon of vanaf de website... Wij (de spanish chicas) zijn inmiddels weer terug van ons reisje naar Ierland! Het was ontzettend gezellig. Autootje gehuurd en lekker getourd door Ierland, in hostels geslapen, lekker gegeten, mooie foto's gemaakt, veel gelachen, etc. Als vanouds dus. We hebben nog wel even stilgestaan bij jou, omdat we je missen. Gek toch dat je soort niet helemaal compleet bent, er mist er dan eentje! Maar die tijd kunnen we misschien al snel weer inhalen! Nog fijne laatste dagen in de DR en succes met afscheid nemen van iedereen. Dikke kus

  • 20 April 2008 - 19:10

    Nicole:

    Hoi meid!
    Nog maar een paar dagen... Volgens mij is je Dominicaanse avontuur één prachtervaring geweest waaraan je heel veel leuke en mooie herinneringen hebt.
    Super dat je ouders er zijn en alles ook in 't echt kunnen zien. Leuk om de laatste weekjes zo af te sluiten met nog wat tijd om meer dingen te zien.
    Jeej, kan ik eindelijk zeggen: tot gauw!
    kus nicole

  • 24 April 2008 - 17:36

    Alette:

    Lieve Anne-Maria,

    Volgende week is het dan zover.De terug- reis naar het rijke Westen.Het zal wel niet meevallen om afscheid te nemen van al die vriendelijke mensen.
    Anne-marie ik wens je een hele goede reis toe en tot gauw,
    gr. Alette

  • 26 April 2008 - 08:58

    Antony:

    Hallo, Anne-Marie

    Wat moet dat een mooi moment zijn geweest; je ouders weerzien, maar dan in je 'eigen' werk- en woonomgeving. Zéér bijzonder!!
    Nu nog voor jou een paar dagen in het Dominicaanse. En je dan opmaken voor de terugreis met een bagage vol ervaringen, belevenissen en vele nieuwe waardevolle contacten.

    Een goede terugreis gewenst en tot kijk!!

    Vele groeten van,

    Antony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Anne-Marie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 53778

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2007 - 29 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: