De reis naar La Cienaga - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu De reis naar La Cienaga - Reisverslag uit La Ciénaga, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu

De reis naar La Cienaga

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

14 Oktober 2007 | Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Hallo lieve allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Gisteren had ik niet de mogelijkheid om mijn mail te lezen. Vandaag wel. Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties. Wat een verrassing om vanochtend al jullie reacties te lezen. Muchas gracias con todo corazón.

De reden dat ik gisteren niet kon mailen was dat we gisteren vanuit Santo Domingo zijn vertrokken naar La Ciénaga. Het was een bijzondere trip dat ongeveer 3,5 uur duurde. Bijzonder in de eerste plaats omdat we veel mensen tegenkwamen op de weg (snelweg) met brommers (zonder helm, die ook auto's op hun beurt weer inhaalden) en mensen die eten verkopen, maar ook bijzonder omdat ik nu dus niet alleen weet hoe je in de grote stad moet autorijden, maar ook hoe ze dat doen op de snelweg. Dit was ook deze keer weer een hele belevenis, waarbij ik ook dit keer weer heel blij ben dat ik aan het einde van de rit gewoon ‘normaal’ uit de auto kon stappen.
Echt waar, men haalt brommers en auto’s, vrachtwagens in als de tegenligger al in zicht is en komt die snel dichterbij dan wordt er getoeterd en met de lichten gewaarschuwd waardoor deze tegenligger hopelijk zijn snelheid verminderd zodat jij de rest kan inhalen...tja ik heb wel een paar keer mijn vingers gekruist gehad en mijn hart vast gehouden...maar t ging goed. Niet alleen wordt er dus hard gereden, vooral als men aan het inhalen is maar men moet erg uitkijken voor de gaten in de weg. Vaak zijn er gewoon happen uit het asvalt...en als je daar met je band inkomt....of, ook zoiets, hier kent men ook drempels...maar deze worden alleen met een bordje vlak voor de betonnen drempel met PARE (stop) aangegeven, zonder licht. Dus is het schemer en je rijdt lekker 80 km of harder dan moet je heel goed weten waar je zo’n ding tegenkomt anders is het schade für den Wagen. Onderweg heb ik veel foto’s kunnen maken van de omgeving en de mensen. Yacine zei mij op een gegeven moment er mee te stoppen aangrzien we nog vaker deze weg zullen afrijden. Tja ik hoop dat hij gelijk heeft. Best een raar idee dat ik hier gewoon 6 maanden lang ga blijven en dus nog genoeg tijd zal hebben om alles te ontdekken en om daar foto’s van te maken...

Bijgevoegd zullen jullie foto’s zien die ik onderweg tijdens de rit heb gemaakt van zowel mensen als de natuur.

chao tot de volgende knoop hahaha

besos fuertes (XXXX)

  • 14 Oktober 2007 - 22:17

    Ben:

    Hoi Anne-Marie,

    Goed om te lezen dat alles goed gaat daar :) en dat het verkeer in Breda allemaal wel mee valt ;) haha

    Kus,

    Ben

  • 15 Oktober 2007 - 10:48

    Dick En Willemien:

    Dag Anne-Marie, wat fijn dat je gezond en wel aangekomen bent op de plaats van bestemming! Je geeft een kleurrijke beschrijving van je belevenissen! En je brengt ze tevens in beeld waarbij we jou ook duidelijk herkennen!
    Ontvang van ons veel liefs en tot de volgende keer!

  • 15 Oktober 2007 - 11:58

    Karen:

    Hola chica, echt leuk dat je zoveel berichten op je site zet! Je hebt al veel beleefd zo te lezen! Ben benieuwd naar je eerste werkdagen straks! xxx

  • 17 Oktober 2007 - 15:55

    Leo En Bernadette:

    Lieve Annemarie,
    Wij wensen jou vanuit de Dijkhoek een fantastische tijd met prachtige ervaringen en alleen maar genieten toe!!
    Groeten en liefs,
    Leo en Bernadette

  • 22 Oktober 2007 - 07:27

    Daphne:

    Hi lieve An!
    Hoe was je weekend? Heb je nog leuke dingen gedaan? Hoorde van je vader dat je was uitgenodigd bij een man en zijn gezin. Hoe was dat?
    Veel liefs en dikke kus,
    Daf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, La Ciénaga

Anne-Marie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 53799

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2007 - 29 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: