Santo Domingo - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu Santo Domingo - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu

Santo Domingo

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

13 Oktober 2007 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Hola queridos amigos,
zoals beloofd hier een verslagje van mijn dag in Santo Domingo.
Vandaag heb ik deze stad bezocht. Ik ben meegereden met Yacine en Vicky (die mij gisteren van het vliegveld gehaald hadden) de stad in en heb daar heerlijk een paar uur door het oude gedeelte ´la Zona Colonial´ geslenterd, echt waar, want dat doe je vanzelf wel hier met die warmte. De ´zona´ is heel mooi, ik had dan ook echt het idee dat ik in een stad in Spanje aan het rondwandelen was...Zo zag ik patio´s en gebouwen met Arabische invloeden en kwam ik ook het standbeeld van Columbus tegen...wat niet heel raar is daar hij hier als eerste voet aan wal zette in 1492 en daar zijn zoon Diego samen met diens vrouw hier woonde.
Enfin, zo liep ik een straat in richting een oud uitziend gebouw, komt er ineens een mannetje met een blauw overhemd en zwarte pantalon met zweetdruppels op zijn voorhoofd (ik was dus niet de enige die het zo onwijs heet had) naar mij toe gelopen. "Hello, would you like to enter this building?", "I am Francisco, I will be your guide, ok?”
“This place is for free”. Dus toen had ik opeens een gids die mij in een paar uur alles zou laten zien van “La Zona Colonial”. Doordat ik het wel ok vond zo´n gids te hebben voor dit gedeelte van de stad sloeg ik het Lonely Planet advies ´eerst een prijs afspreken´, in de wind waardoor ik misschien uiteindelijk iets meer heb betaald dan andere toeristen, maar ach… Het was wel de moeite waard. Als ik in mijn eentje door deze zone had moeten lopen was ik er ook wel met mijn Lonely Planet uitgekomen, maar op deze manier kreeg ik én in h e e l d u i d e l i j k Spaans uitleg, én in een redelijke sneltrein vaart alles te zien én bood hij aan om een paar keer een foto van mij te maken met een mooie achtergrond erop (deze foto´s volgen nog), dus het was perfect, vooral het aardige tempo dat hij aanhield, zelfs de wat heuvelachtige straatjes liep hij n.l. rap omhoog…met als gevolg dat ik met mijn slippers aan in de hitte een beetje hijgend achteraan meekwam. Maar dit was allemaal de moeite waard, omdat ik er naast ruïnes van een klooster en van een oud ziekenhuis, ook het paleis van Diego, de zoon van Columbus (Colón in t Spaans), een kathedraal en het fort van Ozama (Ozama is de rivier die door Santo Domingo stroomt, dus niet te verwarren met Osama, die van Bin L) te zien kreeg. Zoals ik net zei sprak Paco (verkorte naam van Francisco), mijn personal guide, heel duidelijk, maar dan bedoel ik eigenlijk gewoon irritant l a n g -
z a a m, dit deed hij bewust maar hierdoor had ik telkens de neiging, en moest mij echt inhouden, om zijn zinnen af te maken. Met als gevolg dat ik de jaartallen en personen herhaalde zodat het leek alsof ik de info echt voor altijd in mijn hoofd wilde opslaan…ik geloof niet dat Paco er iets van heeft gemerkt. Hahaha!
Ik was net bezig de zin hier boven te typen toen ik iets over de vloer voorbij zag snellen. Ik dacht eerst aan een huisspin, zo´n dik zwart ding, maar toen ik beter keek was het een KAKKERLAK!!! Gatver!!! Dat is dus nummer 1e die ik in levende lijven heb gezien, tja en toen ik er een foto van wilde maken was ie al weg. Dus jullie houden dit nog tegoed van mij ;)

Goed, dit was het weer voor vandaag. Tot de volgende keer!

Bye

  • 13 Oktober 2007 - 08:17

    Karen:

    Whaaaaaaa CUCARACHAS! Ik weet er alles van. Smerig, groot, kruipend, rennend, misschien wel vliegend?, en vooral héél ENG, ieieieieie. Komisch, van die gids. Ik hoop snel foto's van je te zien. Ben erg benieuwd hoe het er daar uitziet. Dikke kus

  • 13 Oktober 2007 - 09:29

    Nicole:

    Hoi!
    Mooi dat je reis goed is gegaan. Alleen lijkt me best raar dat er vreemde mensen aan je voeten zitten, ieh. :) Leuk dat je Santo Domingo een beetje hebt kunnen bekijken, met een gids erbij best handig. Ik wacht op je foto's!
    kus nicole


  • 13 Oktober 2007 - 10:32

    Nathalie:

    Hoi!!

    Nice to hear that the cucarachas gave you a warm welcome in your new place to stay :D Als ik die verhalen lees, moet ik gelijk weer aan Cuba denken. Wat een vida daar zeg, HEERLIJK!
    Ik ben benieuwd naar de foto's ;-)
    Kus
    Nathalie

  • 13 Oktober 2007 - 16:52

    Lucienne:

    Hee Anne-Marie, als ik je verhalen lees, klinkt het alsof ik het je hoor vertellen! Erg grappig ... op die kakkerlak na dan!
    Ik verheug me op je volgende verhalen.
    Doei, Luus

  • 13 Oktober 2007 - 17:21

    Marjolein:

    Leuk zo snel al van je te horen! Wordt een super tijd zo te horen! Geniet ervan en aub snel een paar foto's haha!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Anne-Marie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 53799

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2007 - 29 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: