Daar ben ik dan!! - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan!! - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Anne-Marie Bargeman - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!!

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

12 Oktober 2007 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Hallo lieve allemaal,

Mijn eerste bericht vanuit een zonovergoten en warme/klamme Dominicaanse Republiek :)
Gisteren na ongeveer 13 uur onderweg te zijn geweest kwam ik ´s middags aan in Santo Domingo. Mij reis was goed, maar begon een beetje raar. Mijn ouders en mijn vriendinnetje Daphne brachten mij naar Zaventem waar zij mij uitzwaaiden. Tot zover nog niets vreemd, maar iedere keer als ik per vliegtuig reis is het weer spannend bij de bagagecheck: word ik er uitgehaald of kan ik gewoon doorlopen. Dit keer werd ik er uitgepikt met de vraag of ik even met mijn schoenen op een apparaatje wilde gaan staan. Dit apparaatje gaf aan dat er ´iets´ in mijn schoenen zat...well, ik moest de schoenen toen uitdoen...gelukkig waren ze net nieuw en mijn sokken fris... ;) want mijn voeten werden ook nog eens ´gefouilleerd´. Wat een leven hebben die bagagecheckers toch ook...al die ontberingen die ze doorstaan moeten... Naja, nadat de schoenen gescand waren kreeg ik ze terug met als antwoord op mijn vraag wat er aan de hand was... "er zit metaal in uw zolen." Goed, toen dat eenmaal duidelijk was kon mijn reis echt beginnen. De vlucht naar Madrid verliep goed, en eenmaal boven Madrid zag ik allerlei gebouwen die mij bekend voorkwamen dat ik mij er weer even ´thuis´ voelde. Toen ik het vliegtuig naar Santo Domingo in kon kwam ik te zitten naast een Dominicaanse dame uit Rome die opweg was naar haar familie. Met haar heb ik de hele reis gebabbeld, wat wel gezellig was.Gelukkig zaten er in deze lange vlucht geen huilende baby´s, want als er iets is wat zwaar vervelend is dan is het dat wel... De aankomst in Santo Domingo verliep ook goed. Doordat ik niet zeker wist wie er op mij stond te wachten was ik heel verrast dat zowel de directeur (van de organisatie) als zijn vriendin, met een bordje met mijn naam erop, er stonden.
We zijn toen naar hun appartementje in de stad gereden van waaruit ik nu ook dit berichtje typ. Eenmaal aangekomen in het appartement ontmoette ik er de schoonmaakster Olga en kwam ik er achter dat het buiten toch ietsje koeler is dan hier binnen. Maar dan ook echt een klein beetje koeler, je hoeft maar 1 stap te zetten of je voelt de druppeltjes van je hoofd afglijden. Dus ik doe het nu ook heel rustig aan. :) ahh voordat ik het vergeet te vertellen. Gisteren reden we door de stad om er iets te eten...wat een hele belevenis was...en ik moet zeggen dat ik blij ben dat iedereen net doet of er niets aan de hand is en ik heel uit de auto ben gekomen, want, OMG, hier halen ze je NIET alléén van links in, maar ook van rechts, en als je de weg op wilt rijden dan rij je gewoon zo ver totdat de ander jou vanzelf er wel op laat...en een gordel dragen is alleen verplicht voor de bestuurder, vandaar dat het niet vreemd is als de gordels op de achterbank kapot zijn, en als voetganger hoef je ook niet op een speciale voorkeursbehandeling te wachten, in die zin dat men niet speciaal voor voetgangers stopt of langzamer gaat rijden...ik denk zelfs dat men niet direct zal stoppen als er iemand geraakt wordt door bijvoorbeeld een buitenspiegeltje van een auto... maar ondanks de chaos op straat is het wel een kleurrijke boel. Althans in de zo genaamde volksbuurt waar ik gisteren was was dat zo, het krioelde er van de mensen en van de autobusjes die als busje dienden, om er mensen mee te vervoeren, en uitpuilden van de mensen. Echt mooi om te zien, waar wij in Nederland zo georganiseerd zijn in alles ook qua regeltjes, loopt hier echt alles doorelkaar heen, wat niet betekent dat het hier bij voorbaat fout gaat want iedereen doet het zo dus je moet gewoon meedoen met de rest... :)

Zo dit was mijn aankomst en kennismaking met Dominicaanse Republiek en met Santo Domingo. Mijn dag in Santo Domingo zal ik in een nieuw bericht beschrijven, omdat dit wel een heeeeel lang stuk geworden is. Hopelijk zijn jullie niet in slaap gevallen :)

Chao, of op z´n Dominicaans: Bye ;)

  • 13 Oktober 2007 - 05:42

    Mir:

    Lieve Anne-Marie, wat fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat alles in Santo Domingo ook goed geregeld was!! Dat scheelt toch al een stuk, ben benieuwd naar verdere verhalen :)

    xxx

  • 13 Oktober 2007 - 08:13

    Karen:

    ¡Bienvenidos a latinoamérica! Haha, komisch om te lezen dat je ook zo verbaasd was over het autorijden. Wat een belevenis he! Iedere keer weer vrezen voor je leven ;-) Blij dat je een goede reis gehad hebt! Ik ga nu je andere bericht lezen! xxx

  • 13 Oktober 2007 - 20:30

    Martine:

    Dag nichtje,
    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Ik zal proberen om iedere dag ff te kijken naar je mail en naar je leuke reisverhalen. Ik weet niet precies hoelaat het nu daar is, maar anders voor straks welterusten. Ciao, Ciao en groetjes van ons (Jan, Martine en een slapende Anne !!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Anne-Marie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 53799

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2007 - 29 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: